Monday, October 19, 2009

SALAM DARI UTARA



Maaf la lama tak ke udara...& kesempatan ini juga saya ucapkantahniah kepada skot-skot kita yang telah dinaikkan pangkat, Dato'Ackbal ke Mej Jen, Brig.Jen. Ismet & Redzuan. Tak ada ke yang nak jadiPanglima kat 6 Bde kat Sg Petani??

Kalau ada yg kesini... tak la kamikat utara ni kesunyian, Md Akhir & Harun dah settle di utara ni Sayala ni sibuk sikit, sebab telah dilantik sebagai Setiausaha AgungEx-Sappers Wilayah Utara, kerja kebajikan...!! Jadi kena la laksanakantanggungjawab yang diberi. Biz pun slow...jadi buatla kerja-kerjakebajikan pulak...!!

Bulan ni memang sibuk sebab kena anjurkan MajlisSambutan Aidilfitri & Deepavali pada 17hb.Okt, 2009 (Sabtu) diPermaipura Golf & Country Club, Bedong, Sg Petani. Jadi bila saya dahada di Sg Petani ni saya pun cuba-cuba hubungi skot kita MdAkhir.........!!

Akhirnya….saya dapat juga jumpa rakan skot kita yg terakhir ini.Petangtadi 15hb. Okt, 2009, saya ada meeting di Sg Petani dan berkesempatanmenghubungi skot kita ni Md Akhir Hussain yang kini sudah menjadiusahawan di Sg.Petani.

Saya berkesempatan meluangkan masa berjumpadengan skot kita ni di Sg.Petani. Ini saya kirimkan 2 keping gambarterakhir(terkini..la) beliau. Beliau kini sedang mengusahakan kemmotivasi kepada syarikat-syarikat korporat,sekolah-sekolah danagensi-agensi kerajaan yang menjalankan aktiviti kem motivasi.

Dia adabagitau saya nama syarikat beliau IKDAN ENTERPRISE….saya tanya dia apamaknanya IKDAN tu…katanya IKUTDAN je….apa yg ada kita usahakan. Itulahsemangat keusahawanan skot kita ni yang sedang mengusahakan sebuahladang di Malau, berdekatan Baling yang sedang dalam perancanganbeliau untuk dijadikan Kem Motivasinya sendiri.

Syabas kita ucapkankepada Md Akhir Hussain dan kita doakanagar rancangan beliau terlaksana, Insyaallah.

Salam kami dari utara untuk semua skot & tahniah untuk yg dinaikkan pangkat..!!
Kiriman dari Utara.
--M FAUZI ABDULLAH

No comments: