Sunday, December 20, 2009

KENDURI RUMAH HARUN JADIKAN KITA LEBIH AKRAB


Oleh : Mejar (B) Fauzi Abdullah
Pada 19hb. Dis, 2009, saya telah sama-sama dengan rakan-rakan skot tjt 21 menghadiri majlis kenduri perkahwinan anak kepada Mej(B) Harun Din di Penaga, Pulau Pinang. Pada mulanya saya tidak menjangka kehadiran rakan-rakan daripada KL yang penuh komited datang dari jauh semata-mata ingin mengunjungi rakan-rakan yang menganjurkan kenduri perkahwinan anak disamping bersua muka dengan rakan-rakan yang telah bersara atau yang berkhidmat di kawasan sekitarnya.

Pertemuan ini telah menjadikan kita lebih akrab walaupun ada yang telah bersara dan mengikut hala tuju karier masing-masing. Saya dapat bayangkan kalau semua skot dapat menghadiri kenduri Harun Din pada hari tersebut maka suasananya mungkin lebih meriah dan rasanya ruang khemah yang disediakan mungkin tidak dapat menampung tetamu yang lain. Nasi minyak, kari kambing & ikan, ayam golek, ulam-ulaman & teh tarik yang disediakan rasanya keadaan mungkin berbeza.

Kemeriahan dengan suasana gembira terpancar diraut wajah masing-masing menceritakan segala-galanya. Dendangan lagu-lagu perkahwinan dan suara-suara tetamu lain tidak langsung menganggu perbualan rakan skot kita ini disamping mengimbau kenangan lama semasa dalam latihan di RMC dahulu & juga berkongsi pengalaman masing-masing. Kemesraan dan keakraban rakan-rakan skot tjt21 ini telah memberikan satu petunjuk bahawa kita semua amat prihatin dan mengambil berat antara satu sama lain. Saya amat berharap suasana ini dapat diteruskan dan juga kepada rakan skot yang akan menerima menantu ditahun-tahun mendatang janganlah lupa menjemput rakan-rakan skot kita kerana kehadiran rakan-rakan skot akan memeriahkan suasana majlis itu nanti.

Tahniah & terima kasih Mej (B) Harun Din kerana menjemput kami.
(lagi foto kenduri dalam blog Fauzi http://mejasara.blogspot.com/)

No comments: