Thursday, April 24, 2008

DEPA POTONG STIM - FUAD HAMZAH

"Lek, thankz. Awat depa ni dah senyap lak. Potong stim btul. Aku baru nak provoke sikit." mohdfuad.hamzah@gmail.com

Itu adalah luahan rasa skot kita Fuad Hamzah dari Poland terhadap reaksi skot di sini. Coret-coretkanlah sikit cerita di sini untuk tatapan semua. Sekurang-kurangnya hilang sikit rindu Fuad tu terhadap tanah air.

Aku pun nak jugak dengar cerita daripada Brig Jen Masrani dari Kuching atau Kolonel Hassan Ali dari Mindef. Atau cerita skot kita yang lain yang dah pencen.


JADI TARIKAN: Wakil Menteri Pertahanan Poland, Kolonel Piotr Szkurlaf mencuba senjata pelancar grenad XRLG 40TM dari Afrika Selatan pada Pameran dan Persidangan DSA di PWTC, Kuala Lumpur. Foto : Berita Harian

Semalam aku dengan skot, Hanafiah (Mejar - MP) bertemu jugak skot kita Romly (pencen Mejar tiga tahun lalu) di pameran DSA di PWTC. Aku dan Hanafiah bertemu dan bersembang jugak dengan senior kita (Regular 20, nama lupa) yang dah pencen dan jadi some body di Land Rover jual kenderaan untuk tentera. Fuad Hamzah mungkin tahu senior tu, dia JLJ jugak dulu.

Hanafiah ni macam dulu jugak, saya tunggu dia keluar toilet punya lama, rupanya dia dah keluar tunggu di pintu keluar pameran. Punyalah lama aku sembang dengan Romly sambil tunggu dia.


No comments: